|
در این مقاله برآنیم که مختصر کاوشی در بحث ضرورت امام
(علیه السلام) یا نقش امام معصوم (علیه السلام) در جهان هستی داشته باشیم و
از لحاظ اعتقادی این ضرورت و ایفای نقش امام (علیه السلام) را بررسی
نماییم.
در ادامه بخوانید...
برچسبها: مهدویت, حضور, ظهور, امام مهدی ادامه مطلب
+ نوشته شده در یکشنبه بیست و پنجم دی ۱۳۹۰ساعت 19:45  توسط سرباز سایبری
|
يکي از مهم ترين و پرکاربردترين لقب هاي حضرت مهدي (عج)،
قائم به معناي قيام کننده است. اين لقب اشاره به قيام، مبارزه، جهاد و
آمادگي و استقامت در دوران پس از ظهور دارد.(1)
قيام حضرت مهدي (عج) درخشان ترين فصل زندگي ايشان است و اين لقب بيش تر در کلام معصومان ما استفاده شده است. (2) امام مهدي (عج) در برابر وضعيت وحشتناک سياسي، اجتماعي و اقتصادي، قيام خواهد کرد و عليه ظالمان به پا خواهد خاست. ايشان در اين مدت، آماده انقلاب جهاني و مبارزه مسلحانه بوده، و هيشمه در حال انتظار براي قيام به سر مي برد. (3) امامان معصوم ما هم به اين موضوع اشاره کرده اند. از امام جواد (عج) پرسيدند: چرا او را قائم مي نامند؟ امام فرمود: چون پس از آن که از يادها رفته باشد و بيش تر کساني که معتقد به امامتش بودند، به بي راهه رفته باشند، قيام خواهد کرد. (4) امام صادق (عج) نيز فرمود: به اين جهت قائم ناميده شد که قيام خواهد کرد (5) البته تفسيرهاي ديگري هم از اين لقب شده که مي توانيم همه امامان را قائم بدانيم، اما ويژگي هاي قيام امام مهدي (عج) او را از ديگر امامان متمايز کرده است. ابوحمزه ثمالي مي گويد: از امام باقر (ع) سوال کردم: اي فرزند رسول خدا، آيا همه شما قائم و به پادارندة حق نيستيد؟ فرمود: بله. گفتم: چرا حضرت مهدي (عج) را قائم ناميده اند؟ فرمود: هنگامي که جد من، حضرت سيد الشهداء (ع) شهيد شد، ملائکه به درگاه خدا ناله و شکايت کردند. پس خداوند بلندمرتبه، امامان از فرزندان حسين را به آنان نشان داد و ملائکه از ديدن آنها خوشحال شدند. در آن هنگام ديدند يکي از ايشان در حال قيام است و نماز مي خواند؛ پس خداوند فرمود: به وسيله اين قائم از آنان (قاتلان امام حسين) انتقام خواهم گرفت. (6) امامان معصوم ما هميشه تأکيد کردند، قائم از فرزندان آنهاست تا کساني که ادعاي دروغ دارند رسوا شوند. مثلاً امام رضا (ع) فرمود: تمام امر به دست قائم آل محمد است. پيامبر (ص) هم فرمود:کسي که قائم از فرزندان مرا، در زمان غيبتش انکار کند، به مرگ جاهلي مرده است. (7) چرا با شنيدن نام قائم، به پا مي خيزيم؟ اين کار مستحب است. ما با اين کار، احترام، پيوند و انتظارمان براي ظهور ايشان را نشان مي دهيم. البته ما با اين رفتار، آمادگي براي ياري او را نيز نشان مي دهيم. همچنين از خدا مي خواهيم، امام غايبمان هرچه زودتر ظهور کند. البته اين کار در زمان امام صادق (ع) هم در ميان شيعيان معمول بود. گفته شده در حضور امام رضا (ع)، نام «قائم» برده شد. امام رضا (ع) از جاي خود بلند شد، دست بر سر گذاشت و فرمود: خداوندا، در فرجش شتاب کن و راه ظهورش را آسان گردان. امام صادق (عج) نيز فرمود: سزاوار است وقت برده شدن نام قائم، (براي احترام) به پا خيزند و از خداوند تعجيل در فرجش را بخواهند. (8) پي نوشت ها : 2- فرهنگنامه مهدويت، خدا مراد سليميان، ص 301. 3- مهدويت (پيش از ظهور) ص 95. 4- مهدي موعود، علامه مجلسي، حسين بن محمد ولي اروميه اي، ص 61. 5- همان. 6- فرهنگنامه مهدويت، ص 301-302. 7- همان، ص 305 8- فرهنگ موعود، حسين کريمشاهي بيدگلي، ص 181 و مهدويت پيش از انتظار، ص 96.
برچسبها: منتظر, حضرت مهدی, قائم, منجی
+ نوشته شده در سه شنبه بیستم دی ۱۳۹۰ساعت 11:37  توسط سرباز سایبری
|
چکیده
تا کنون در مورد امام زمان (عج) کتابها و مقالات زیادی در موضوعات مختلف نوشته شده است. اما با توجه به زمان آخرالزمان و وضعیت آن و آنچه مشاهده می شود این سئوال پیش آمد: زنان که بخشی از جامعه هستند و می توانند در بسیاری از زمینهها در کنار مردان در پیشرفت جامعه نقش داشته باشند آیا در حکومت امام زمان (عج) نقشی خواهند داشت؟ آیا نمی توانند زمینه ساز ظهور آن حضرت باشند، برای پاسخ به سؤالات در این مقاله ابتدا جایگاه زن در اسلام مورد بررسی واقع شده که اسلام به زن ارزش و اهمیت داده و آنگاه که در جاهلیت زنان را بی ارزش می پنداشتند او را به مقام انسانیتش بازگردانده است. در جامعهی مهدوی هم بعضی از زنان چنان مقامی را مییابند که جزو اصحاب امام زمان (عج) قرار می گیرند با توجه به دوران آخرالزمان از زنان آخرالزمان و خصوصیات آنان که در روایات از آنان سخن به میان آمده اشاره شده که بعضی از آنان خود را به صورت مرد در آورده و مورد لعن پیامبر (ص) قرار گرفته اند (1) و یا بعضی موارد دیگر؛ با وضعیت موجود چگونه از این گذرگاه سخت می توان عبور کرد و چگونه می-توان خود را از فتنه ها نجات داد؟ بهترین راه نجات، حضرات معصومین (ع) هستند پیوند امام شناسی با خداشناسی، بهره مندی از آثار و برکات ولایت پذیری از راه های دیگر است. بعد از آن این سؤال پاسخ داده شده که زنان چگونه می توانند امام زمان (عج) را یاری کنند. آنان با عفت و حجاب خود، به طور کلی پاک سازی روح و تزکیه نفس امام زمان (عج) را یاری می کنند و می توانند از یاران امام زمان (عج) قرار گیرند طوری که در روایات اشاره شده که پنجاه تن از یاران حضرت، زنان می باشند پس زنان نباید خود را جدا از جامعه مهدوی بدانند بلکه باید با رعایت حجاب و عفت و انجام وظیفهی خود، زمینه ساز ظهور حضرت باشند. واژگان کلیدی. آخرالزمان، مهدی، امام زمان، عصرغیبت، زن، ظهور، منتظر.
برچسبها: اخرالزمان, زن, عصر غیبت, ظهور ادامه مطلب
+ نوشته شده در سه شنبه بیستم دی ۱۳۹۰ساعت 11:33  توسط سرباز سایبری
|
اعتقاد به ظهور مصلح آخرالزمان که نامش «مهدى» و از اولاد پیامبر اسلام است، مورد اتّفاق همه فرقه هاى اسلامى است. صاحب کتاب عون المعبود که شرح کتاب سنن ابى داوود است، مى نویسد: بدان که در طول اعصار، مشهور بین همه اهل اسلام، این است که حتماً، در آخرالزمان، مردى از اهل بیت(علیهم السلام) ظهور مى کند که دین را یارى، و عدل را آشکار مى کند… نامش، مهدى است و عیسى، بعد از مهدى یا هم زمان با مهدى، نزول، و او را در کشتن دجال یارى، و در نماز به او اقتدا مى کند. در ادامه بخوانید...
برچسبها: امام زمان, اهل سنت, امام مهدی, مقاله ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه شانزدهم دی ۱۳۹۰ساعت 14:0  توسط سرباز سایبری
|
به نام خدا نبوت یک بعد انتظار، توجه به پیامبران و
مکتب پیامبران و تجدید عهد با آنان است. منتظران چشم براه کسی
هستند که در او صفات و آثارپیامبران گرد آمده و هنگامی که ظاهر گردد
آن آثار در او دیده خواهد شد او از اهلبیت پیامبر و دوازدهمین وصی و
جانشین او است وچون ظاهر گردد پرچم پیامبر را در دست گیرد و به سنت
او عمل نماید. نخستین اصحاب او ۳۱۳ نفر خواهند بود؛ به تعداد اصحاب
پیامبردر جنگ بدر. در کتاب بحارالانوار حدیثی آمده که «هرکس از شما
در حال انتظار ظهور حاکمیت دین خدا درگذشت مانند کسی است کهدر خدمت
قائم باشد و در خیمه ی او… نه بلکه مانند کسی است که در رکاب
قائم بجنگد نه به خدا سوگند بلکه مانند کسی است که دررکاب
پیامبر(ص) شهید شده باشد در ادامه بخوانید...
برچسبها: مهدویت, امام زمان, نبوت, انتظار ادامه مطلب
+ نوشته شده در پنجشنبه پانزدهم دی ۱۳۹۰ساعت 11:15  توسط سرباز سایبری
|
به نام خدا اشاره :
ادامه مطلب
+ نوشته شده در یکشنبه یازدهم دی ۱۳۹۰ساعت 10:42  توسط سرباز سایبری
|
مقدّمه
بحث انتظار و ظهور مهدی موعود ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ از ابعاد گوناگونی مورد چالش قرار گرفته است؛ از جمله: ۱٫ مهمترین فلسفهای که برای تحقّق قیام مهدی برشمردهاند، تحقّق عدالت فراگیر و گسترده است. با توجّه به اینکه یکی از علل ضرورت معاد نیز همین ضرورت تحقّق کامل است و با توجّه به اینکه دنیا فقط دارگذر، و اصل و مقصد نهایی، آخرت است، دیگر تحقّق عدالت فراگیر در دنیا چه ضرورتی دارد و چرا باید در این دنیا انتظارف عدالت داشته باشیم؟ ۲٫ در آیات و احادیث برای برخی اعمال جایگاه خاصی قائل شدهاند: نماز ستون دین دانسته شده، و امربه معروف و نهی از منکر، مایه قوامف بقیه احکام، و… . در این میان انتظار فرج، افضل اعمال شمرده شده است. چرا انتظار، چنین جایگاهی دارد؟ به ویژه اگر توجّه کنیم که در بقیه موارد، فعل ایجابی و اقدام صورت میگیرد؛ اما ظاهراً انتظار، فعل سلبی و اقدام نکردن و منتظر ماندن است. چگونه کاری نکردن مهمترین و برترین کار دانسته شده است؟ در ادامه بخوانید...
ادامه مطلب
+ نوشته شده در یکشنبه یازدهم دی ۱۳۹۰ساعت 10:21  توسط سرباز سایبری
|
1- صبح جمعه کوچمون رو آب جارو کرده بودم ... دانلود-حجم:1.6مگابایت
2-این تو،این دل خونبار،خودت میدانی... دانلود-حجم:1.2مگابایت 3-آقا بیا که وقت آمدنت دیر شد... دانلود-حجم:1.1مگابایت 4-تا بکی روز مرا همچو شب تار کنی... دانلود-حجم:1مگابایت 5-ای آرزوی چشمم،رویت به خواب دیدم... دانلود-حجم:1مگابایت 6- عزیز زهرا،آیا برای آمدنت میلی نداری...دانلود-حجم:1.3مگابایت
برچسبها: سلحشور, مداحی, دانلود, گلچین
+ نوشته شده در چهارشنبه هفتم دی ۱۳۹۰ساعت 21:2  توسط سرباز سایبری
|
+ نوشته شده در چهارشنبه هفتم دی ۱۳۹۰ساعت 20:56  توسط سرباز سایبری
|
+ نوشته شده در چهارشنبه هفتم دی ۱۳۹۰ساعت 20:55  توسط سرباز سایبری
|
به نام خدا
جهت دیگر دشوارى آزمونهاى الهى در دوران غیبت کبرا این است که موضع فرد در برابر فشارهاى خارجى مشخّص مىگردد و میزان فداکارىهایى که در راه ریشهکنى فقر و بیمارى و ناسامانىهاى اجتماعى و دیگر گرفتارىهاى که در مسیر طولانى ایماناش با آنها مواجه است، آشکار مىشود شهید بزرگوار سید محمد صدر در بخش نخست از کتاباش در چهار فصل، مشروحاً، با روشى نو و عمیق، به بررسى و تحلیل تاریخ زندگانى امام هادى و امام حسن عسگرى، علیهما السلام، پرداخته است و سپس به کاوش در تاریخ زندگانى امام مهدى(ع) و سفیران آن حضرت در دوران غیبت کبرا نشسته و آن گاه خطوط برنامه هاى کلّىاى را که امامان شیعه و اصحاب آنان، براى رهیافت به دوران غیبت کبرا و ذخیرهى الهى در روز موعود، ترسیم فرمودهاند، مورد بحث قرار داده است. در ادامه بخوانید...
ادامه مطلب
+ نوشته شده در چهارشنبه هفتم دی ۱۳۹۰ساعت 15:23  توسط سرباز سایبری
|
به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 9 دی از کلیه علاقه مندان دعوت می شود تا در نمایشگاه روز بصیرت در محل مسجد ثارالله دیدن نمایند.
انچه در این نمایشگاه می بینید : نمایش دستاوردهای اطلاعاتی و سیاسی سربازان گمنام امام زمان(عج)در راستای مبارزه با فتنه گران و جاسوسان داخلی و خارجی. عرضه جدیدترین مستنده های سیاسی مرتبط با 9 دی مکان : مشهد/بلوار وکیل اباد/خیابان کوثر/نبش کوثر8/مسجد و حسینیه ثارالله زمان : پنجشنبه 8 دی 1390 ساعت 11 الی 12/30 و 16 الی 18 جمعه 9 دی 1390 ساعت 16 الی 18
برچسبها: موسسه فرهنگی, یوم الله, حماسه, 9دی
+ نوشته شده در دوشنبه پنجم دی ۱۳۹۰ساعت 13:44  توسط سرباز سایبری
|
به نام خدا با توجه به هماهنگی های انجام شده با استخر راد مشهد توزیع کارت تخفیف این استخر بین علاقه مندان به مدت محدود اغاز گردیده است. علاقه مندان می توانند هر شب بعد از نماز مغرب و عشا با مراجعه به دفتر موسسه واقع در ادرس : مشهد/بلوار وکیل اباد/خیابان کوثر/نبش کوثر8/مسجد/ثارالله به اقای رازقی مراجعه نمایند. با توجه به محدود بودن کارت ها اولویت با دوستانی هست که زودتر مراجعه نمایند. قیمت بلیت بدون تخفیف : 7000 تومان قیمت بلیت با کارت تخفیف 4500 تومان
+ نوشته شده در شنبه سوم دی ۱۳۹۰ساعت 21:38  توسط سرباز سایبری
|
به نام خدا رجعت از جمله امور اعتقادی است که با روایات صحیح ۱ و متواتر ۲ به اثبات رسیده و با صراحت میتوان گفت در مورد هیچ یک از معارف دینی به اندازة رجعت، روایات صریح و روشن وارد نشده است. علامه مجلسی پس از نقل نزدیک به دویست روایت دربارة رجعت مینویسد: چگونه ممکن است کسی که به حقانیت ائمه اطهار(علیها السلام)ایمان دارد، در چیزی تردید کند که به صورت متواتر در نزدیک به دویست روایت صریح از آنها نقل شده است. روایاتی که چهل و اندی از بزرگان مورد اعتماد و علمای اعلام در افزون بر پنجاه مورد از تألیفهای خود، آنها را آوردهاند، بزرگانی چون ثقة الاسلام کلینی، محمد بن بابویه (شیخ صدوق)، ابو جعفر طوسی (شیخ طوسی)، سید مرتضی، نجاشی، کشّی، علی بن ابراهیم، سلیم هلالی، شیخ مفید و… .۳ شیخ حر عاملی نیز در کتاب خود پس از آن که بیش از ۱۷۰ روایت در این باره نقل میکند، مینویسد: اینها بخشی از حدیثهایی است که من در این زمان ـ با وجود کمی فرصت برای جستوجوی کامل و کمبود کتابهای مورد نیاز در این زمینه ـ بدانها دست یافتم. بیتردید این احادیث از حد تواتر معنوی فراتر است. احادیثی که در دیگر ابواب این کتاب آمده و خواهد آمد نیز بر این موضوع دلالت دارد. عقل محال میداند که بگوییم تمام راویان این احادیث به اتفاق اقدام به دروغگویی و نسبت ناروا کردهاند یا این که همه این احادیث جعل شدهاند، یا این که روایاتی که در این زمینه به ما نرسیده بیش از روایاتی است که به ما رسیده است. کاش میدانستم کدام عاقل است که همه راویان این موضوع را دروغگو میپندارند؛ گواهی همه بزرگانی که در کتابهای معتبر خود بر درستی این روایات گواهی دادهاند، رد میکنند و روایتهایی صریحی را که در این زمینه وارد شدهاند تأویل میکنند. در حالی که این روایات از روایاتی که در زمینه تعیین هر یک از امامان وارد شده است، بیشتر و از نظر دلالت صریحتر و واضحتر است. در هیچ یک از مسائل راجع به اصول و فروع [دین] به اندازه این موضوع، دلایل، آیات و روایات یافت نمیشود. ۴ در ادامه بخوانید...
برچسبها: رجعت, امام زمان, ظهور ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه دوم دی ۱۳۹۰ساعت 12:1  توسط سرباز سایبری
|
به نام خدا « وَجَعَلَهَا کَلِمَةً بَاقِیَةً فِی عَقِبِهِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ ؛ و این [خدا پرستی و امامت خلق] را در ذریه و نسلهای بعد از خودش کلمه پاینده قرار داد تا شاید [به سوی خدا] باز گردند.» [۵۹] خصوصیات حضرت مهدی(علیهالسلام) در کتاب شریف کمال الدین مرحوم صدوق(ره) روایت است که امیرالمؤمنین (علیهالسلام) خطاب به امام حسین(علیهالسلام) فرمودند: ای حسین! نهمین فرزند تو قائم به حق است. او آشکار کننده دین و گستراننده عدل است.[۶۱] شایان ذکر است پیرامون این مطلب که امام زمان(علیهالسلام) فرزند امام حسین(علیهالسلام) است ۳۰۸ روایت نقل شده.[۶۲] زمین به نورش روشن میشود «وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا ؛ و زمین به نور پروردگارش روشن میشود»[۶۳]
علی بن ابراهیم در تفسیر خود از امام
صادق(علیهالسلام) درباره این آیه نقل میکند که حضرت فرمودند: پروردگار
زمین یعنی امام زمین، عرض کردم: هرگاه ظهور کند چه میشود؟ فرمودند: در آن
صورت مردم از نور آفتاب و نور ماه بینیاز میشوند و به نور امام اکتفا
میکنند.[۶۴] ابن بابویه نقل میکند که از حضرت موسی بن جعفر (علیهماالسلام) درباره این آیه سؤال شد، آن حضرت فرمودند: نعمت ظاهری امام ظاهر است، و نعمت باطنی امام غایب میباشد، به آن جناب عرضه شد: آیا در امامان کسی هست که غایب شود؟ امام فرمودند: آری! امامی که از دیدگان مردم غایب میشود، ولی یاد او از دلهای مؤمنین غایب نمیگردد حجت دوازدهم است.[۶۹] حقیقتی انکار ناپذیر آنان اولیای خدا و خلفای راستین من هستند، شماره ایشان همان تعداد ماههای سال است که دوازده نفر میباشند. آنگاه رسول خدا(صلی الله علیه و آله) این آیه را تلاوت کردند: « وَالسَّمَاء ذَاتِ الْبُرُوجِ »و فرمودند: ای ابن عباس! آیا چنین میپنداری که خداوند به آسمان دارای برجها سوگند یاد کند و منظورش همان آسمان و برجهای آن باشد؟ عرض کردم یا رسول الله! معنای آن چیست؟ فرمودند:اما آسمان من هستم، و اما برجها؛ امامان بعد از من هستند که اولشان علی(علیهالسلام) و آخرینشان مهدی(صلوات الله علیهم اجمعین) است».[۷۰] در آیه اول سوره فجر نیز خداوند تبارک و تعالی به وجود حضرت بقیة الله قسم یاد میکند و «والفجر» به حضرت مهدی(علیهالسلام) تأویل شده[۷۱] در ابتدای سوره عصر نیز خداوند به زمان ظهور حضرت مهدی(علیهالسلام)سوگند یاد میکند.[۷۲] از تمامی این مطالب و آیاتی که خداوند به خود امام زمان(علیهالسلام) یا به عصر ظهور ایشان قسم یاد میکند به این نکته پی میبریم که در حقانیت وجود حضرت مهدی(علیه السلام) و ظهور ایشان هیچ تردید و شکی نیست و حضرتش حقیقتی انکار ناپذیر است. نیرومندترین عالمیان درباره قدرت و نیروی حضرت
مهدی(علیهالسلام) از امام رضا(علیهالسلام) نقل است که فرمودند: هنگامی که
قائم(علیهالسلام) ظهور کند جسمی قوی و نیرومند دارد به طوری که اگر دست
بر بزرگترین درخت زمین بزند آن را از جا میکند واگر بین کوهها فریاد بزند
صخرههایش از جا کنده شود و فرو ریزد.[۷۵]
+ نوشته شده در پنجشنبه یکم دی ۱۳۹۰ساعت 21:45  توسط سرباز سایبری
|
استدلال تفصیلی زنده بودن امام زمان (عج) : امامت امام زمان(ع) و وجود حضرت از مباحث امامت خاصه است .در امامت خاصه مستقیماً نمی توان از دلیل عقلی بهره گرفت[۱]، بلکه دلیل عقلی امامت عامه و ضرورت وجود امام (ع) در تمام زمان ها را اثبات می کند. در امامت عامه برهان عقلی بر ضرورت وجود انسان معصوم و حجت الهی روی زمین اقامه می شود. حال اگر ادله تاریخی و روائی دال بر ولادت و حیات حضرت مهدی(ع) به مقدمه ی اول ضمیمه گردد، اثبات می شود که در این زمان تنها آن حضرت(عج) واسطه فیض الهی است و زنده هم می باشد[۲]. در ادامه بخوانید...
ادامه مطلب
+ نوشته شده در پنجشنبه یکم دی ۱۳۹۰ساعت 21:41  توسط سرباز سایبری
|
|