امام رضا علیه السلام فرمودند:بخیل را اسایشی نیست.وحسود را خوشی و لذتی نیست و پادشاهان را وفایی نیست و دروغگو را مروت و مردانگی نیست.

تحت العقول.صفحه 450

+ نوشته شده در  دوشنبه پانزدهم آذر ۱۳۸۹ساعت 11:2  توسط سرباز سایبری  | 

گاهی مردی که سه سال از عمرش باقی مانده صله رحم می کند و خدا عمرش را 30 سال قرار می دهد و خدا هرچه خواهد می کند

اصول کافی.جلد3.صفحه221

+ نوشته شده در  دوشنبه یکم آذر ۱۳۸۹ساعت 10:46  توسط سرباز سایبری  | 

امام صادق علیه اسلام می فرمایند:

فرزندان خود را بسیار ببوسید زیرا برای شما در هر بوسیدن درجه ای است.

بحارالانوار جلد101

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و پنجم آبان ۱۳۸۹ساعت 12:40  توسط سرباز سایبری  | 

ان وقتها که دفتر نخست وزیری بود من تازه شناخته بودمش.با اوصافی که از او شنیده بودم حسابی ازش حساب می بردم.یک روز رفتم خانه شان. دیدم پیش بند بسته و دارد ظرف می شوید.بعد که ظرف ها تمام شد پیش بند خود را باز کرد و امد در جمع ما نشست.

خاطره ای از شهید((مصطفی چمران))

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و چهارم آبان ۱۳۸۹ساعت 10:18  توسط سرباز سایبری  | 
معلمی در کلاس درس برای شاگردان توضیح می داد که اجسام بر اثر حرارت منبسط شده و طولشان زیاد و بر اثر سرما منقبض شده و طولشان کم می شود.سپس رو به دانش اموز کرد و گفت:حالا شما مثالی بزنید.دانش اموز در پاسخ گفت:اقا اجازه به عنوان مثال در تابستان بر اثر گرما روزها طولانی تر و در سرمای زمستان بر اثر سرما روزها کوتاه تر می شود!
+ نوشته شده در  یکشنبه شانزدهم آبان ۱۳۸۹ساعت 16:30  توسط سرباز سایبری  | 

برای نماز می ایستاد.شانه هایش را باز می کرد و سینه اش را می داد جلو.یک بار بهش گفتم:چرا سر نماز اینطوری می کنی؟گفت:وقتی نماز می خوانی مقابل ارشدترین ذات ایستاده ای.پس باید خبردار بایستی و سینه ات صاف باشد.

مجموعه یارگاران-کتاب شهید مصطفی چمران

+ نوشته شده در  یکشنبه شانزدهم آبان ۱۳۸۹ساعت 16:30  توسط سرباز سایبری  | 
أمّا الرحمن: فلا يطلق إلا على الله تعالى من حيث إن معناه لا يصح إلا له، فهو الذي وسع كل شئ رحمةً. قال تعالى:{الرَّحْمَانُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى} (طه/5) ولعلَّه إشارة إلى سعة الرحمة لأنَّ العرش هو الذي له إشراف كامل على ما سواه، ولهذا قال تعالى: {الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ الرَّحْمَانُ فَاسْأَلْ بِهِ خَبِيرًا} (الفرقان/59) أنظر إلى كلمة الرحمان فهي تبين أنَّ الذي استوى على العرش هو الرحمان، فهذه الصفة هي التي تتَّسم بهذه الصبغة، أعني الوسعة والاستيعاب، ونظراً إلى الرحمانية لا تفاوت في الخلق أصلاً بل الأشياء كلُّها من هذا المنظار في مستوى واحد. قال تعالى:{الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا مَا تَرَى فِي خَلْقِ الرَّحْمَانِ مِنْ تَفَاوُتٍ... } (الملك/3) فكلُّ خير من الرحمان كما أنَّ العذاب باعتباره مظهر لغضب الله تعالى فهو من الرحمان، وأمّا الشر بما هو شرّ فلا علاقة له بالله لأنَّه أمرٌ عدمي، وإليه يشير الحديث :   [التفصيل]
+ نوشته شده در  پنجشنبه چهاردهم خرداد ۱۳۸۸ساعت 9:1  توسط سرباز سایبری  | 
آية قرآنية قد جرت في يوم الغدير وهي : (...الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمْ الإِسْلاَمَ دِينًا ...)(المائدة/3). إنّ كلمة الدين كانت جارية خلال آلاف السنين ضمن الشرائع الأربعة ، فحان الوقت لجريان أكمل الأديان ليتجلى اسم المهيمن (هُوَ اللَّهُ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلاَمُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ)(الحشر/23). ومن خلال ذلك يتحقق الدين المهيمن على سائر الأديان (وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنْ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ ...)(المائدة/48).   [التفصيل]
+ نوشته شده در  پنجشنبه چهاردهم خرداد ۱۳۸۸ساعت 9:0  توسط سرباز سایبری  | 
*(لَقَدْ كَانَ فِي قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ ِلأَوْلِي الأَلْبَابِ مَا كَانَ حَدِيثًا يُفْتَرَى وَلَكِنْ تَصْدِيقَ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَتَفْصِيلَ كُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ)(يوسف/111). * مضافاً إلى قوله :(كل ما كان في بني إسرائيل ... كل ما كان في الأمم السالفة )مقدّمة : *من خصوصيات القرآن أنّه يأخذك إلى عالم آخر فتعيش فيه لا كالصورة التي تنظر إليها كأصحاب الكهف وقوم نوح وموسى ولوط ومن خلال ذلك يجعلك تشاهد حوادث غير متعارفة . **البحث الثاني : 1- وجوب الإيمان بالرسل : (آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلاَئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ)(البقرة/285).   [التفصيل]
+ نوشته شده در  پنجشنبه چهاردهم خرداد ۱۳۸۸ساعت 8:59  توسط سرباز سایبری  | 
موتورهاي جستجوگر اينترنتي در طي شبانه روز دائما در جستجوي واژه ها و عباراتي هستند که پاسخگوي مخاطبانشان از سرتاسر دنيا باشند.

چنانچه توسط اين جستجوگرها به دنبال اين باشيم که کدامين واژه بيشترين مورد جستجوي اينترنتي را در پي داشته است،با واژه "فرهنگ جهاني شده" روبرو مي شويم.

در ساليان دور مردم براي انتقال پيام خود به ديگران مي بايستي به نقطه اي بلند مي رفتند تا از آن مکان بهتر بتوانند پيام خود را به گوش مردم برسانند و فرايند اطلاع رساني با سختيهاي فراوان مواجه بود.ولي اکنون هر واقعه در هر نقطه از اين دنياي بزرگ، صورت گيرد، تنها بعد از چندين ثانيه توسط امواج مخابراتي و اينترني به تمامي دنيا مخابره مي شود.به اين ترتيب اصولا بحث مليت و منافع و اخلاق و سنن ملي به تدريج کم رنگ مي شود.جريان سريع اطلاعات بدون در نظر داشتن مرزهاي ملي، در همه جا حرکت دارد.اين مساله موجب مي شود نوعي احساس علاقه مبني بر اينکه سبک زندگي به شيوه اي عمومي و جهاني تبديل شود،ايجاد مي شود.به اين ترتيب جامعه جهاني فردي را انديشمند معرفي مي کند که بداند در آنسوي کره زمين چه مي گذرد.اين مساله آنچنان مهم مي شود که قدرت دولتها بر آگاهي مردم و سرعت نشر اطلاعات، تعيين مي شود.به اين ترتيب همه مردم و دولتها با نوعي اجبار در پذيرش اصل "يکپارچگي جهاني" مواجه مي شوند.به طوريکه اين فرايند به طور ناخودآگاهي به زندگي تمام مردم راه يافته است.

اما سوال اينجاست که سردمداران نظريه "دهکده جهاني" اصولا به دنبال چه چيز هستند؟احتمالا بايد موضوع مهمي در ميان باشد که به خاطر تحقق آن چنين هزينه هاي هنگفتي را پرداخت ميکنند.

شايد براي بسياري از افراد جالب باشد که بدانند آنچه در اعماق اين تفکر وجود دارد به بحث"منجي"يا همان "موعود" آخرالزماني مربوط مي شود که معتقدند مربوط به آنهاست و قرار است بيايد.در اديان مسيحيت و يهوديت و زرتشت، به نوعي اعتقاد به ظهور منجي وجود دارد. مسيحيت به سه شاخه كاملاً جدا و مخالف يكديگر يعني كليساي كاتوليك روم، ارتدكس و پروتستان تقسيم شده است


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه دهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 11:34  توسط سرباز سایبری  |