کیفیت خواندن زیارت عاشورا                        

زیارت عاشورا به صورت مفصل ومختصربرچند وجه است که همه ی آنهادر اخبار منصوص است.

وجه اول                                                                                      آنچه در روایت صفوان از حضرت صادق (ع)که در همه ی اقسام جامع ترودر ثواب  برتر وکامل تراست به وجهی که رعایت احتیاط هم در آن شده باشدبیان میکنیم :درحال شروع ابتدا به هر لفظ وبیانی که بخواهد وبرزبانش جاری گرددبا زیارت و سلام به جانب حضرت امیر المومنین(ع)توجه نماید واگر زیارت شریفه ی امین الله یازیارت ششم را اختیار نمایدثواب آن چندین برابرخواهد بودوبعد از آن دو رکعت نماز زیارت ایشان رابخواندسپس به جانب کربلا توجه نمایدوزیارت وسلامی ولو مختصر که مشتمل برمبالغه درلعن بردشمنان حضرت ابی عبدالله( ع)باشد بنمایدپس از آن دو رکعت نماززیارت ایشان رابه جاآوردوبعداز آن صدمرتبه تکبیر بگویدسپس شروع به خواندن زیارت عاشورا نمایدوآن را باصدمرتبه لعن وصدمرتبه سلام انجام دهدوبا دعای سجده به پایان رساند.بعداز آن دورکعت دیگرنماز زیارت بخواندسپس دعایی که معروف به دعای علقمه است بخواند.امام جعفرصادق (ع)فرمودند:ای صفوان هرگاه برای توحاجتی باشدپس هرکجاکه باشیبه این زیارت زیارت کنوبه این دعاحاجت خودراازخدادرخواست کن.

 وجه دوم                                                                                                            

ان وجهی است که درروایت حضرت علقمه  از حضرت امام محمدباقر(ع)مذکوراستوجزدردوامرباهمان امراول موافق است.اول:آن که زیارت حضرت امیرالمومنین (ع)جزآن نیست.

دوم:آنکه دعای علقمه ندارد.                                                                                     

پس ابتدا زیارت وسلامی ولومختصربه جانب کربلا می کندکه مشتمل برمبالغه در لعن دشمنان امام حسین(ع)باشدوبعددورکعت نماز زیارت بعدازآن صدمرتبه الله اکبربعداز آن متن زیارت عاشوراباصدمرتبه لعن وصدمرتبه سلام تامنتهی شودبه دعای سجده وبعداز آن دورکعت نمازدیگروعمل تمام میشود.

وجه سوم                                                                                                      

باهمین وجه دوم موافق است ولکن بااختصاردر صدمرتبه لعن وصدمرتبه سلام .عالم ربانی ملا شریف شیروانی باذکر سندازامام هادی (ع)چنین ذکرنمودکه:

دربیان این روایت دواحتمال داده شده است که اولی اظهراست وآن به آن بیان است که:که لعن مفصل یک مرتبه خوانده شود وبعداز آن نودونه مرتبه بگوید(اللهم العنهم جمیعا)وسلام مفصل رایم مدتبه بخواندوبعد99مرتبه بگوید(السلام علی الحسین وعلی علی بن الحسین وعلی اولادالحسن وعلی اصحاب الحسین)

احتمال دوم لعن مفصل رایک بار بخواندوبعدبگوید(اللهم العنهم جمیعا)وبعدسلام مفصل رایک باربخواندوبعدبگوید(السلام غلی الحسین وعلی علی بن الحسین وعلی اولادالحسین وعلی اصحاب الحسین)تسعاوتسعین مره بدون اینکه لعن وسلام راتکرارکند.
برچسب‌ها: زیارت عاشورا, امام حسین
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم بهمن ۱۳۹۰ساعت 15:20  توسط سرباز سایبری  | 
سلام

امیدوارم فکرنکنیدکه دارم ریا می کنم فقط دوست دارم خطبه های نمازجمعه راچه وقتی که به صورت حضوری انجاهستم وچه ازطریق تلویزیون براتون بگم که شما هم استفاده کنید.

خطبه ی اول:

جهل وتقوای الهی

ابتداآیه ی 6سوره ی حجرات تلاوت شدوسپس این آیه ترجمه شدومطالبی ایرادفرمودندکه به صورت مختصربیان می کنم.

جهل از مباحث پنهان انسان محسوب می شود.انسان ازجهل خوداطلاعی نداردوحاظر به پذیرش آن نیستواگرکسی اورا به جهل متهم کرداوبدش می آید.

جهل یک بیماری است ویکی ازعلت های عقب ماندگی بشریت است.

همانطورکه امام علی فرموده اند:جهل مرک بچموشی است.اگرهر کس بااین مرکب همراهی هم بکندهلاک خواهدشدهرگزجهل صاحب خودش رابه بهشت نمیرساند.

چه اموری جهل هستند؟

پروردگارامن جاهلم ونشانه ی جهلم اینکه معصیت توراکردم من به گناه مبتلا شدم واین نشانه ی جهل من است من تورافراموش کردم واز توغفلت نمودم واین دراثرجهل من است.

جهل عطیه ای خطرناک ومرکب چموشی است.وتازمانی که ما باآن همراهی کنیم به سعادت نخواهیم رسیدوبایددرمان آن راازخداوندمتعال خواستارباشیم .

خطبه ی دوم:

بدانیم یاندانیم یک واقعیت است که درپیش است وان قیامت می باشد

باخواندن سوره ی واقعه که توصیه شده آن راشب هابخوانید بخصوص بعدازنمزعشاودرنافله یادرهرهنگام دیگر.خواندن این سوره مارابه واقعه ی قیامت متوجه می نماید.

قیامت می آید ودرصحرای محشر شما سه دسته می شوید:

1.اصحاب یمین:جایگاهشان بهشت برین است.

2.اصحاب شمال:اینها ملئونین هستندوجایگاهشان جهنم است.

3.سابقون:کسانی که درخیرات سبقت می گرفتندوجایگاه شان بهشت است.

ودرپایان مناسبت هایی رایادآور شدند:

11/12/1360که هواپیمای مسافربری ایران توسط صدام ساقط شدو40نفر به شهادت رسیدند که یکی از آنهاحاج شیخ فضل الله محلاتی نماینده ی امام ره بودند.

3/11/1299روز کودتای ننگین رضاخان وپسرش توسط انگلیسی هاآنها بادوچهره ی اسلام ستیز وبیگانه پرست واردکشور ماشدند   .

به امیدروزی که تمام مسلمانان واقعی درزمره ی شهیدان ولی عصر(عج)درآیند

صلوات.


برچسب‌ها: خطبه, نماز جمعه, تهران
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم بهمن ۱۳۹۰ساعت 15:18  توسط سرباز سایبری  | 
مدیریت و اعضای موسسه فرهنگی و پژوهشی ثارالله سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) را به کلیه مسلمانان جهان تبریک عرض می کنند.


برچسب‌ها: تبریک, میلاد, حضرت محمد, ص
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیستم بهمن ۱۳۹۰ساعت 13:4  توسط سرباز سایبری  | 

به نام خدا

واحد رسانه موسسه فرهنگی و پژوهشی ثارالله جهت تولید نرم افزار ها و محصولات چند رسانه ای خود از کلیه علاقه مندان جهت همکاری دعوت می نماید.

دوستانی که تمایل به همکاری دارند مشخصات تماسی خود را در همین وبلاگ قرار دهند.


واحد روابط عمومی


برچسب‌ها: چند رسانه ای, صوتی, مالتی مدیا
+ نوشته شده در  دوشنبه هفدهم بهمن ۱۳۹۰ساعت 11:51  توسط سرباز سایبری  | 

این مقاله به بررسی ریشه ها، عوامل و زمینه های رویداد ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ و نیز عواقب این رویداد مهم تاریخی که منجر به انقلاب اسلامی گردید می پردازد

مقدمه
تا پیش از کودتای ۲۸ مرداد ماهیت و مبانی فکری و ایدئولوژیک برخی از نهضت های عصر قاجار به بعد را در مجموع بینش ها و آرمان های غیر مذهبی شکل می‏دادند، که در حقیقت متاثر از ورود بی‏محابای تجدد و مدرنیسم به ایران بود.
خمیر مایه فکری بخشی از جریان انقلاب مشروطیت‏به عنوان بزرگترین نهضت عصر قاجار بر اندیشه‏های روشنفکران سکولار و اصلاح‏طلب متمایل به غرب متکی بود که می‏کوشید ساختار استبداد سنتی و پادشاهی مطلقه را به مدد دموکراسی‏های غربی و حاکمیت قانون مهار کند؛ اما در عمل، به سبب موانع بی‏شمار و مداخلات فزاینده امپریالیسم روس و انگلیس، استقرار مشروطیت‏سخت ناکام ماند.
با پیروزی انقلاب روسیه، جریانهای فکری هوادار مارکسیسم- لنینیسم نیز به تکاپوی فراوان در ایران دست زدند که تجلی آشکار آن حزب توده بود. واپسین جریان فکری غیر دینی که سرانجام موفق به تشکیل حکومت گردید، اندیشه ملی‏گرایی بود که در سالهای حکومت ملی دکتر مصدق خود را آشکارا نمایاند. اما حقیقت این است که در میدان عمل هیچ یک از جریانهای مذکور نتوانستند به پیروزی بادوامی دست‏یافته و یا یک نظام سیاسی پایدار بر اساس ایدئولوژی های یاد شده را مستقر یا نهادینه سازند.

در پی شکست تلاش های ملی‏گرایان و هواداران نظام مشروطه و اندیشه‏های چپ و نیز متاثر از فضای سیاسی و فرهنگی کشور که شتابان به سوی نوسازی اقتصادی – اجتماعی می‏تاخت، حرکت قدرتمند جدیدی موسوم به روشنفکری دینی به صورت یک جریان مسلط فکری پدیدار گشت که البته سابقه‏ای دیرینه داشت.
اصلاح فکر دینی با سید جمال آغاز شد، اما به دلیل ضعف پشتوانه و بلوغ سیاسی در برخورد با مدرنیته غرب و اندیشه تجدد منزوی گردید. لیکن پس از فراز و نشیب های فراوان در سال های پس از مشروطه، بویژه دوره رضا شاه و پس از شهریور ۱۳۲۰، با تجهیز خود به اندیشه و زبان تازه توانست ‏برای ورود به صحنه مبارزات سیاسی و مباحثات فکری آماده شده و با دگرگون ساختن گفتمان سنتی تا سرحد یک جنبش فعال سیاسی و اعتراض‏آمیز و یک نهضت پویا و پرتوان فکری خود را نشان دهد.


در ادامه بخوانید....


برچسب‌ها: مقاله, پهلوی, امام خمینی, انقلاب اسلامی
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه هشتم بهمن ۱۳۹۰ساعت 13:10  توسط سرباز سایبری  | 

در نظام جمهوری اسلامی ایران مجلس به عنوان «عصاره فضایل یک ملت»[۱] از جایگاهی ویژه برخوردار و «در رأس همه امور قرار دارد.»[۲] مجلس شورای اسلامی بازوی توانمند دستگاه های اجرایی کشور بوده و دولت تنها مجری قوانینی است که توسط مجلس به تصویب می رسد. در حقیقت نمایندگان مجلس با سیاستگذاری، جهت دهی و نظارت بر فرایندهای مختلف اجرایی کشور, سرنوشت کشور و مردم را تعیین می کنند. از این رو صاحب نظران و کارشناسان سیاسی مهمترین انتخابات در صحنه سیاسی کشور را انتخابات مجلس می دانند. البته مجلس قوی، فعال، کارآمد، مؤثر و مطلوب شکل نمی‌گیرد مگر با عناصر مؤمن و کارآمدی که با رأی و انتخاب شایسته آحاد مردم روانه مجلس می‌شوند و بتوانند به بهترین صورت از عهده این وظیفه مهم و سرنوشت ساز به خوبی برآیند ؛ چرا که بار این مسئولیت به اندازه‌ای سنگین است که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «آگاهان باتقوا و مردان خدا، اگر وظیفه نباشد به زور هم حاضر به پذیرش آن نیستند.» از آن جا که تبیین وظایف و نحوه انتخاب مردم یکی از مهمترین و در عین حال حساس ترین موضوع در فرایند برگزاری انتخابات است، در ادامه گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۶ پیرامون اهمیت انتخابات مجلس و شاخصه های نمایندگان مطلوب، ارائه می گردد:

امام خامنه ای

در ادامه بخوانید...


برچسب‌ها: بصیرت, انتخابات مجلس, رهبری, امام خامنه ای
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه سوم بهمن ۱۳۹۰ساعت 13:34  توسط سرباز سایبری  | 
موسسه فرهنگی و پژوهشی ثارالله از کلیه علاقه مندان به فعالیت در حوزه امور فرهنگی و پژوهشی دعوت به همکاری می نماید.

دوستانی که تمایل به عضویت دارند لطفا مشخصات زیر را در قسمت نظرات همنی پست ارسال نمایند:

نام و نام خانوادگی-میزان تحصیلات-رشته تحصیلی-شماره ثابت-شماره همراه(جهت اطلاع رسانی پیامکی الزامی است)-تخصص ها

توجه : حتما در قسمت نظرات بخش ارسال خصوص را فعال نمایید.


برچسب‌ها: عضویت, ثبت نام, موسسه, مشهد
+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن ۱۳۹۰ساعت 14:52  توسط سرباز سایبری  | 
اعضای موسسه فرهنگی و پژوهشی ثارالله مشهد سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)و شهادت امام حسن مجتبی(ع)را به کلیه شیعیان جهان تسلیت عرض می کنند.


برچسب‌ها: تسلیت, رحلت, شهادت
+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن ۱۳۹۰ساعت 14:19  توسط سرباز سایبری  |